Skam!

Jag läste just om en tjej som när hon var ung någon hade köpt ut till.
Hon hade supit och höll på att dö.

Jag kan säga att många har då jag fyllde 20 försökt få mig till att köpa ut, men det har alltid blivit nej.
Samma med tobak, ett fint hederligt nej.

Jag anser att jag inte vill ha deras liv på samvetet om nått händer, så har jag ryggen fri från att veta att jag har inte köpt ut, ja då är jag nöjd.

Jag har själv fått (utan att jag har frågat eller så) delat med folk vars föräldrar har köpt ut.
Tycker jag är konstigt, att föräldrarna inte värnar om sina barn MER.

Men Sverige har en kultur där det alltid skall drickas, jul, nyår, midsommar eller då nån fyller år.
Jag kan säga att jag sällan tar del av den då jag inte är så jäkla mycket för alkohol, och det är jag stolt över.

Jag började inte ens dricka förrän jag var 18 år.
Då kunde jag gå på krogen och ta mig en luring. Men sen jag blev 20 kan jag nog få det till att jag har gått ca en 10 gånger eller mindre på systemet.

Jag hoppas att i framtiden så kommer denna jäkla snedvridna "kärleken" till spriten tonas ut.

Men tyvärr tror jag att det blir värre, då man ser en massa "vuxna" sitta och dricka framför barnen och prata "tips" om hur man gör olika sorters sprit.
Och dessutom finns det folk som KLAGAR för att dom inte får dricka sprit om dom är gravida eller ammar.

Jag vill ge er ett ord på vägen med:"Barn gör inte som vuxna säger, barn gör som vuxna gör!"



|۞Åsikter۞|
Postat av: Åsasson

Heja D2!

Ja, det är rent knäppt!

"Jamen inget farligt hände ju när jag var ung" Finns ju också..

Men så är ju det argumentet en själv-burn i sig :p



Sen att man kan tycka att det är tråkig att inte supa varje helg...

Sånt tyder ju på helg-alkoholism :/

Som du sa: Vad fan lär man sina barn egentligen?!

2009-12-13 @ 19:00:45
URL: http://asasson.blogg.se/

Här kan du skriva åsikt eller klagomål:

Näjm:
Remember me?

E-mäjl: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt/Klagomål: